tisdag 3 januari 2012

Krönika

Här kommer en liten krönika i hemmets tecken. Det blir från juli månad.


I juli börjar planeringen för köket, panel och tapet ska upp. Jag funderar även på hur klädda stolar i tyg ska bli bra med 4 barn, alla dess fläckar... men så kommer jag på att ta vaxtyg och häfta fast. Det funkar super och allt går att torka bort =0)


I augusti är köket snart klart. Stooora fina mårbacka i fönstret som jag älskar. Maken bygger en hylla till köksbänken som blir kanonsnygg. (så här är det dock inte möblerat nu hihi)


 
September går det åt mycket tid till mitt pysselrum, vi målar och platsbygger bord.... helt underbart att få ett eget rum att pyssla och sy i. Minsta dottern fyller 1 år och jag försöker att få till en tårta hihi.


I oktober får jag en kuddperiod, jag syr och syr kuddar. Och sprayburken används flitigt. Här ovan en lykta som va röd, men såklart blev den vit.


I november får jag en myrten av min make och tro det eller ej men det lever än. Större delen av november går till att förbereda för julskyltningen som gick så himla bra. Fick massor sålt. Superkul!


 
December och advent/jul. Fick den underbaraste julen man kan ha ♥ Strax efter jul möblerar jag och grejar på i hallen.
Nu den 3 januari är inspirationen hemma på topp. Allt det röda är fint, men man ser hur "tungt" det är när man får bort det. Älskar vitt, rent och fräscht! Och jag lull-lullar mest hela tiden.

---------------------------------

Jag har faktiskt ett nyårslöfte i år. Efter varje graviditet (4st) har jag gått upp massor i vikt. Har gått ner allt mellan 30-45kg efter varje. I höstas tog jag 11kg, men jag har 22kg kvar. Och dom ska bort! Inte en sommar till som överviktig. Livet är för kort för att må dåligt över hur man ser ut, så nu kör jag igång igen. Hoppas det går bra bara.

Gav ni några nyårslöften??

2 kommentarer:

Lizas Lantliv sa...

Såå fint du har!!
Gillar din stil, den påminner så mycket om min egen: nytt, gammalt o omgjort i en salig blandning!! =)

Vilken resa du gjort med 4 barn/graviditeter!!
Jag har inga sådana att skylla på men flera kilon som skulle behöva bort ändå..
Ska försöka ta tag i det!!

Ha det fint!

Kramar Liza

Lilla07an sa...

Joo då, här finns också några nyårslöften. Nu gäller det bara att jobba på att hålla dem. Jag vet att du kommer fixa viktnedgången. Kämpa på!