tisdag 27 december 2011

Där åkte den

Jag och hyacinter är ingen bra kombination. Jag fullkomligt älskar dom. Så jag provade och köpte mig en liten julgrupp strax före jul med en hyacint i.... igår kom den som en blixt från klar himmel, huvudvärken. Jag hade så ont så ont... och först kopplade det inte alls...


Men framemot kvällen kom jag på det, den har ju slagit ut. Så den åkte ut. Så synd för jag älskar verkligen doften. Den är jul för mig. Men det går ju inte... *Snyft*

Här har jag precis tagit tag i dagens sysslor, städat toa, dammsugit och tvättat. Underbart skönt att få sånt gjort. Även om det är en daglig syssla här hemma.

Senare idag ska nyårsmaten planeras och lite raketer ska inhandlas. Jag vet att det finns många motståndare till raketer och dyligt pga djur. Och jag håller med att man ska tänka på de stackars djuren. Men för mig är det ingen nyår utan raketer. För att underlätta lite så smäller vi aldrig nå onödigt utan enbart på 12-slaget.

Nu ska vi inta lite lunch, sen blir det nog soffarslapp en stund innan tvätten ska hängas.
Vad gör ni idag då?

5 kommentarer:

HOUSE of MANDY sa...

Det är jättefint med hyacinter, jag älskar dem.

Hoppas du haft en fin julhelg.
Kram Amanda

Marie sa...

Jag och "småtjejerna" tog tåget upp till Umeå. Otroligt vilken rea det är överallt, men å andra sidan är det otroligt mycket folk också!
Kram♥

Jenn sa...

Burde tatt den i veska da jeg gikk hjem forstår jeg ;) Men på den annen side så glemte jeg mitt kamera også..senil de lux:)
Ha en fin dag!
KRAM.

Lizas Lantliv sa...

Usch så läskigt med alla träden som vält, har har det oxå blåst som tusan!!
Oj.. har jag aldrig tänkt på att man kan få huvudvärk av dom..

Ha det så mysigt!

Kramar Liza

Thess sa...

Goddag Frun!
Hur har du det bland alla omkullvällta träd?
Är det snitslad bana fram till postlådan =)
Hoppas du har det mysigt i allafall.

Kram Thess