fredag 6 april 2012

Uppdatering om läget


En vårblomma bjuder jag på idag. Trots det lite kyligare vädret. Vi har strålande sol iallafall, och det är lovely!

Hej mina vänner. Vad underbart goa ni är som frågar efter mig.
Det har hänt en hel del här, och nu ska jag berätta vad, även om man inte vill bli för privat. Men lite ska ni få veta.

Vi ska sälja vårt hus. YES!! Skulle ha gjorts för längesen, men äntligen är det på gång.
Varför? Det finns många anledningar. Men enbart positiva. Det här är inte huset för oss.
Min man hade detta hus innan vi träffades. Inget hus jag skulle välja. Inte på nåt vis faktiskt.
Så det känns underbart bra.

Så min frånvaro beror på just det här då. Våran övervåning stod ju i kaos typ halvklar, så den har vi gjort klar, slitit som djur. Mäklare och besiktning osv osv Sen har det vart visningar och då kan ni ju gissa hur mycket man städar haha.
Vi får väl se när det blir sålt, det finns spekulanter iallafall. Men vi måste ju hitta en lägenhet också, minst en 4:a och det kan jag lova är inte lätt. Som att leta efter en nål i en höstack.
Sen, om ett tag får jakten på vårt hus börja.

Så nu vet ni vad som händer här hihi. Och när det är sånt här på gång är man inte så intresserad av inredningen hemma, man går bara och väntar på att komma härifrån. Så vem orkar fota och greja inne då? Inte jag iallafall. Men förhoppningsvis kommer vi härifrån snart och då vaknar nog intresset igen, eller vad tror ni?

Jag lovar att uppdatera er vad som händer och hur det går- om ni vill =)

Och så önskar jag er en uuuuunderbar påsk!!
Jag och maken har våran bröllopsdag idag så här blir det fira och mys i mängder ♥♥♥

Massor av kramar till er alla!

10 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja jag har undrat lite vart du hade tagit vägen. Förstår att du haft mycket att göra o inte haft tid med bloggande. Vi vill gärna bli uppdaterade på vad som händer =)
Ha nu en mysig påsk!

Sofi sa...

Men Mia!
Det låter ju helt underbart! Jag blir så glad för er skull! Jag förstår att du inte är så sugen på att hålla på hemma nu när ni ska flytta;)
Det ska bli jättekul att följa er och jakten på lägenhet och så småningom huset med stort H!
Nu önskar jag dig en riktigt Glad Påsk!
Kram Sofi

MARIA I KOS sa...

Men oj vad spännande !!
Säkert hittar ni erat drömboende .
Så klart jag vill läsa din blogg , den behöver inte handla bara om inredning . Jag gillar att läsa om allt som hör vardagen till .
Grattis till er på bröllopsdagen !
Önskar en GLAD PÅSK ♥
Kram ♥

Liza sa...

Hej vännen!

Så kul att höra ifrån dig!
Då va det nästan som jag trodde, jag trodde nämligen att ni redan köpt nytt hus! =)
Klart jag vill ha uppdatering om läget!
Som sagt saknar dig här..! =)

Ha det fint!

Många kramar Liza

Miruschka sa...

Vilka roliga och spännande saker som händer i ditt liv, hoppas allt går vägen!
Grattis på bröllopsdagen//Kram♥

Titta in hos Thess sa...

Herre gud människa jag har faktiskt varit riktigt orolig!!!
Men vad skönt att det fanns en bra förklaring =)
Då förstår jag att ni har haft och göra!!!
Men vad spännande!!!Har ni tänkt att leta hus direkt eller bo i lägenhet ett par år???
Nu blir jag ju fruktandvärt nyfiken.
Jag förstår att du inte har haft någon större inspiration,vet bara hur det var när vi flyttade höll ju på att baka ihjäl mig för att ha något att fota,ha ha.
Önskar er en fin bröllopsdag och en skön påskhelg.

Många efterlängtade kramar
/Thess

lyckobo sa...

Oj vad spännande, och roligt att få planera allt från början!!! Klart att du skall uppdatera, så nyfikna är vi nog ;)
Glad Påsk och Grattis på Bröllopsdagen!!!

alegni sa...

Grattis på bröllopsdagen och lycka till med försäljningen!
Kram
Ingela

Ekenäsliv sa...

Hallå vännen!!
Först GRATTIS på bröllopsdagen=) Hoppas ni haft en mysig dag!
Och oj, va kul då! Eftersom ni vill sälja så är det ju superspännande!!!
Och nog har jag saknat dig allt;)
Kram på dig!

vitapusselbitar by me sa...

Åh vad spännande med försäljning och nytt hus:) LYCKA TILL! hoppas ni hittar erat drömhus.
Stor kram Elle