onsdag 9 november 2011

Att ha turen


Jag har haft turen att få ärva ett gammalt skåp. Med gammalt menar jag efter min morfars mamma. Det är stort och tungt och vackert. Lådhandtagen har någon reparerat med någon slags pinne och en gammal trådrulle.
Men en fråga till er kära läsare, ser ni sprickan i ena skåpsdörren?? Ska jag laga den eller ska den få vara?



Jag tycker det är supersnyggt att blanda gammalt och nytt. Och det där lilla svarta gör så mycket. Jag älskar den här platsen. Och bredvid har vi vår kamin. Men den visar jag inte idag för den är totalt svart, man kan ana att det finns glasdörrar på den haha. Jag ska rengöra den, men med en 1åring bredvid är jag lite skeptisk, jag tror både hon och jag kommer se ut som sotare som inte duschat på 3v sen hihi.


Nu ska jag ta itu med vardagssysslorna innan jag ska hämta sonen som har turen att få se teater idag.
Massor av kramar!

6 kommentarer:

Lizas Lantliv sa...

Vilket fint skåp!!
Jag är på jakt efter nåt liknande... =)
Tycker inte att sprickan stör särskilt mycket, sen är det ju så charmigt med gamla möbler just därför att dom inte alltid är helt perfekta!
Jag hade nog låtit den vara...

Ha en fin dag!

Kramar Liza

anna sa...

Hej!

Ja men visst är fotoscape toppen, håller fullständigt med dig!

Vilken fin skänk, äger en snarlik :)

KRAM

Livet på Vestergård sa...

Vilket vackert skåp! Jag tycker inte att sprickan stör.
Kram Kicki

Jenny sa...

Hejsan! Du har en ny fin blogg, härligt =)

Jag tycker skåpet skall få se ut som det gör, jättevackert. Sprickan ser ut att höra till ...
Ha det bra/Jenny

Jill sa...

Hej!
Så roligt att du hittade till mig och lämnade en hälsning efter dig. Då fick jag ju chansen att hitta hit!

Jättefint skåp du har, och jag hade nog behållt sprickan. Lite charmigt med sprickor och skavanker. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Thess sa...

Hej svejs!
vilket jättefint skåp
tycker inte alls att sprickan stör
tvärt om.
Fotoscape det måste jag prova,
kan man fixa headern där oxå måntro.

Kram Thess